Serwis i wsparcie producenckie - Elsta, Wieliczka

Otoczenie i zakres projektu

Elsta Sp. z o. o. projektuje, produkuje, dostarcza i serwisuje urządzenia elektroenergetyczne dla energetyki, górnictwa, hutnictwa, zakładów przemysłowych oraz obiektów ochrony środowiska. Podpisane przez firmę umowy serwisowe obejmują zarówno urządzenia przez nią wyprodukowane jak i dostarczone od innych producentów. Centrum Serwisowo-Handlowe zajmuje się działaniami serwisowymi na terenie całej Polski oraz zagranicą. Zespół realizuje prace serwisowe oraz przeglądy roczne.

W celu ułatwienia i uporządkowania prac serwisowych został w zespole wdrożony system AMAGE w zakresie prac kontrolnych i działań serwisowych. Poprzez dedykowany portal klienta elsta24.com dane te udostępniane są klientom w czasie rzeczywistym.

Dane

  • Ponad 10 tys. urządzeń w bazie obsługiwanej przez Serwis
  • Ponad pół tysiąca zgłoszeń serwisowych obsługiwanych w pełni przez system
  • Inspekcje i karty kontrolne dla urządzeń, przeglądów rocznych i okresowych w liczbie ponad 5 tysięcy
  • Ponad 800 klientów z historią serwisową oraz sprzedażową
0
tys
Urządzeń w systemie
0
+tys
Zgłoszeń serwisowych
0
tys
Inspekcji i przeglądów
0
+
Klientów

Wyzwania i zagadnienia

  • Realizacja zgłoszeń serwisowych z pełnym obiegiem informacji od klienta do zespołów realizacyjnych
  • Wymaganie dostarczania szczegółowych protokołów serwisowych dla Klientów po wykonaniu prac
  • Prace wykonywane w siedzibie klienta jak i w centrum serwisowym
  • Połączenie działań serwisowych z rejestrowaniem prac kontrolnych
  • Wykonywanie na zamówienie przeglądów rocznych w zakładach Klientów
  • Praca w obszarach o trudnym dostępie do sieci teleinformatycznej/komórkowej
  • Udostępnienie Klientom danych o prowadzonych pracach w sposób bieżący

Komponenty

01
AMAGE Desktop/Web
Centralna aplikacja do zarządzania wykonywanymi pracami. Ustalanie priorytetów działań, przydzielanie pracowników, ustalanie harmonogramów. Analiza wykonywanych czynności.
02
AMAGE Fx
Aplikacja mobilna z możliwością pracy offline. Wykonywanie wszystkich prac serwisowych, kontrolnych za pomocą urządzeń mobilnych. Zdjęcia, podpisy elektroniczne.
03
Portal Klienta
Udostępnienie części informacji generowanych przez system dla Klienta. Forma dostępu przez przeglądarkę i urządzenia mobilne. Udostępnienie informacji o produktach w systemie, prowadzonych pracach nad zgłoszeniamis serwisowymi. Umożliwienie klientom aktywnego uczestnictwa we wszystkich procesach.

Rozwiązanie

  • Zintegrowany system obsługujący zdarzenia serwisowe, przeglądy, prace kontrolne
  • Udostępnienie klientowi informacji o prowadzonych pracach serwisowych oraz szczegółach urządzeń za pomocą przyjaznego Portalu Klienta
  • Prowadzenie zgłoszeń serwisowych oraz szczegółowych protokołów z prowadzonych prac w urządzeniach mobilnych również w trybie offline
  • Rozbudowany system dla stacjonarnego stanowiska serwisowego w siedzibie firmy w celu szybkiego wykonywania wszystkich prac kontrolnych
  • Umożliwienie realizacji skomplikowanych prac kontrolnych w trakcie przeglądów rocznych w zakładach Klientów
  • Automatyzacja prac, powiadomień oraz generacji raportów z dokumentacją zdjęciową

Opinia

Po roku pracy z systemem zrozumieliśmy, że wdrożenie takiego rozwiązania to proces, który nigdy się nie kończy. Obecnie nie umiemy sobie wyobrazić pracy bez systemu AMAGE i wciąż mamy nowe pomysły jak go lepiej wykorzystać. Firma Amage Systems jest właścicielem systemu i chętnie uzupełnia swoją aplikację o nowe, przydatne funkcje. Dzięki temu system żyje i coraz lepiej wspomaga naszą pracę. Także nasi Klienci zaczynają doceniać nasz portal „Elsta24”, przez który udostępniamy im informację o produktach oraz umożliwiamy rejestrację zgłoszeń serwisowych i monitorowanie ich realizacji.

Michał Michulec

Dyrektor Centrum Serwisowo-Handlowego

Media

Image
Image