Zarządzanie transportem szybowym - Kopalnia Soli, Wieliczka

Otoczenie i zakres projektu

Kopalnia Soli w Wieliczce jest bezcennym zabytkiem kultury materialnej świata, wpisany w 1978 roku na Pierwszą Listę Dziedzictwa UNESCO. Każdego dnia tysiące turystów ma możliwość zwiedzania tego miejsca. Niemniej oprócz walorów turystycznych nadal jest to zakład górniczy podlegający prawu górniczemu i posiadający pracowników, którzy wykonują prace utrzymaniowe, modernizacyjne i budowlane na całym obszarze kopalni. Co warto podkreślić tylko 2% powierzchni kopalni jest udostępniane zwiedzającym.

Kopalnia zdecydowała się wykorzystać moduły systemu AMAGE do sterowania i zarządzania procesem transportu pionowego w szybach technicznych Kopalni.

Dane

  • Transport pionowy dla wewnętrznych działów jak i dla firm podwykonawczych (realizujących prace budowlane i remontowe)
  • Ponad 200 wozów transportowych
  • Ponad 50 transportów dziennie
  • Transportowanie wozów, rur, drewna, urządzeń oraz innych specjalistycznych transportów
0
+
Przejazdów dziennie
0
+
Zmiany transportowe
0
+
Asortymentu
0
+
Zleceń transportu

Wyzwania i zagadnienia

  • Zarządzanie i import danych od zleceniodawców (wewnętrznych i zewnętrznych)
  • Obsługa kontraktów, umów i planów transportowych w tych umowach
  • Harmonogramy planów transportowych umożliwiające planowanie nowych robót
  • Import zleceń bieżących dla realizacji transportu
  • Realizacja transportu i raportowanie na bieżąco transportowanych jednostek
  • Raportowanie prac dodatkowych i koordynacja z planowymi transportami
  • Raporty czasowe, asortymentu. Porównania realizacji kontraktów.

Komponenty

01
AMAGE Desktop
Główna aplikacja zarządzająca harmonogramami, wizualizacją i raportowaniem.
02
AMAGE MAFx
Aplikacja dedykowana na urządzenia mobilne z pełną obsługą funkcji systemu transportu poziomego.

Rozwiązanie

  • System importu danych od zlecających
  • Struktury kontraktów/umów z planami transportów w ramach realizowanych prac
  • Mechanizm harmonogramu kontraktów, zleceń pracy i planów prac
  • Import zleceń transportów bieżących
  • Obsługa raportowania prac za pomocą urządzeń mobilnych
  • Możliwość dzielenia transportów, określania wykonania, dodawania nadterminowych transportów
  • Raporty i wizualizacje prowadzonych prac
  • Porównanie i koordynacja realizowanych kontraktów z określaniem rzeczywistego wykonania transportów względem planów

Opinia

Z systemu AMAGE korzystamy od kilku lat. W 2017 roku po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na wykorzystanie tego rozwiązania, aby sprawie zarządzać procesem transportu pionowego Kopalni w Wieliczce. Nie spodziewaliśmy się, że wdrożenie systemu będzie tak skuteczne.

Krzysztof Rozwadowski

Zastępca Kierownika Działu Energomechanicznego

Media

Image
Image